الرئيسية| منوعات| التفاصيل

تردد بین شهری .. مجوز تردد بین شهری

تردد بین شهری .. مجوز تردد بین شهری
تردد بین شهری .. مجوز تردد بین شهری

تردد بین شهری مجوز تردد بین شهری جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای ایران، از روز شنبه 17 مهرماه، در سامانه ماسک به‌روزرسانی شده و قابل مشاهده است. طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر 7 شهر در وضعیت قرمز، 108 شهر در وضعیت نارنجی، 248 شهر نیز در وضعیت زرد و 85 شهر نیز در وضعیت آبی هستند.

 

ساعت ممنوعیت تردد شبانه نیز تغییری نکرده و همچنان از 22 تا 3 صبح است. طبق اعلام پلیس راهور، جریمه تردد کرونایی حتمی بوده و در صورت عدم پرداخت، مبلغ جریمه کرونایی بعد از یکماه، دوبرابر خواهد شد. گفتنی است رفت‌‌وآمد در شهرهای قرمز، جریمه یک میلیون تومانی و تردد در شهرهای نارنجی نیز جریمه 500 هزارتومانی را به همراه دارد.

 

محدودیت تردد در تعطیلات اربعین 1400

مهر 1400: سرهنگ شیرانی (رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور) خبر داده که محدودیت‌های تردد خودروها ویژه تعطلات آخر هفته، تا ساعت 6 صبح روز شنبه 17 مهرماه ادامه دارد. این محدودیت‌ها عبارتند از:

 

1- تردد انواع موتورسیکلت تا ساعت 6 صبح روز شنبه 17 مهرماه، از محورهای كرج - چالوس، هراز، فيروزكوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعكس ممنوع است.

 

2- در محور كندوان: تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 13 روز جمعه 16 مهرماه لغایت ساعت 2 بامداد روز شنبه 17 مهرماه، از کرج و ابتدای آزادراه تهران شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأمورين پليس راه درمحل، تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 همان روز الی ساعت 4 بامداد روز بعد از مرزن آباد به سمت کرج و آزادراه تهران شمال بصورت يكطرفه خواهد بود.

 

3- در محور هراز: تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 13 روز جمعه 16 مهرماه الی ساعت 2 بامداد روز شنبه، از تهران به سمت آمل ممنوع بوده و با اعلام مأمورين پليس راه درمحل، تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 همان روز الی ساعت 2 بامداد روز بعد از آب اسک به تهران بصورت يكطرفه خواهد بود. همچنین درصورت افزایش حجم تردد و عدم گنجایش سطح راه ، به منظور تخلیه بار ترافیکی محدودیت های مقطعی از سمت جنوب به شمال و بالعکس در محورهای چالوس و هراز اعمال می‌شود.

 

4- در محور كندوان: تردد انواع تريلر، كاميون و كاميونت از محور كرج به چالوس و بالعکس، ممنوع است.

 

5- در محور هراز: تردد کلیه تریلرها ممنوع است. همچنین تردد كليه كاميون ها و كاميونت ها تا ساعت 12 روز شنبه 17 مهرماه، از محور هراز ممنوع است.

 

6- در محور فیروزکوه: تردد کلیه تریلرها (به استثنای موادسوختی و فاسد شدنی) از ساعت 8 الي 24 روز جمعه 16 مهرماه، از قائمشهر به تهران و بالعکس ممنوع است.

 

7- در محور قدیم رشت به قزوین و بالعكس: تردد انواع تريلرها و كاميون ها از ساعت 8 الی 24 روز جمعه 16 مهرماه ممنوع است.

 

8- در محور آستارا به اردبیل و بالعكس: تردد انواع تريلرها و كاميون ها از ساعت 8 الی 24 روز جمعه 16 مهرماه ممنوع است.

 

9- موتورسیکلت‌های امدادی و انتظامی و همچنین وسایل نقلیه سنگین ویژه حما مواد سوختی یا فاسدشدنی، ممنوعیتی برای تردد ندارند.

 

هشدار وزارت کشور: تردد شبانه خودروها لغو نشده

شهریور 1400: درحالیکه آقای رئیسی (سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا)، در روز دوشنبه 22 شهریورماه از لغو ممنوعیت تردد شبانه در شهرهایی با واکسیناسیون شبانه‌روزی خبر داده بود، حالا مشخص شده که این موضوع، نه به وزارت کشور و نه حتی به پلیس راهور، ابلاغ نشده است.

 

سرهنگ موسوی‌پور (جانشین رئیس پلیس راهور تهران) در تاریخ 23 شهریورماه گفته لغو ممنوعیت تردد تاکنون به پلیس اعلام نشده و ممنوعیت تردد شبانه همچون گذشته برقرار است. آقای ذوالفقاری (معاون وزیر کشور) نیز گفته هیچ مصوبه‌ای از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر لغو ممنوعیت تردد شبانه، تاکنون به وزارت کشور اعلام نشده است. آقای ذوالفقاری گفته که وزارت بهداشت باید لیست افرادی که طی دو شب گذشته، به مراکز واکسیناسیون رفته‌اند را به همراه کد ملی، به پلیس راهور اعلام کند تا پلیس نیز در صورت جریمه‌شدن این افراد، جرایم آنها را حذف کند.

 

ثبت نام اینترنتی مجوز تردد تهران

شهریور 1400: با اعلام فرمانداری تهران، صدور مجوز تردد خودرو استان تهران، که قبلا بصورت مراجعه حضوری بود، از تاریخ 23 شهریورماه 1400، دوباره بصورت اینترنتی تغییر یافته است. بنابراین شهروندان تهرانی از مراجعه حضوری به فرمانداری تهران، باید خودداری کنند. درباره نحوه صدور مجوز تردد خودرو تهران، چند نکته را باید یادآوری کنیم:

 

1- شهروندان تهرانی برای ثبت درخواست مجوز تردد تهران باید به سامانه ثبت تردد فرمانداری تهران مراجعه کنند.

 

2- بدلیل حجم بالای متقاضیان، فقط از ساعت 7 صبح الی 11 صبح، امکان ثبت نام در این سامانه وجود دارد.

 

3- ثبت نام در این سامانه، در روزهای شنبه الی چهارشنبه امکان‌پذیر خواهد بود. در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، این سامانه بسته بوده و امکان ثبت‌نام وجود ندارد.

 

4- مجوز تردد بین استانی فقط یکبار در هر ماه صادر می‌شود. اعتبار هر مجوز نیز تنها برای یک هفته است.

 

5- به افرادی که واجد شرایط باشند، در بعد از ظهر همان روز، پیامک تایید ارسال می‌شود که حاوی کد پیگیری سفر است.

 

6- افرادی دارای مجوز، نگران جریمه رانندگی نباشند چراکه جریمه آنها بصورت سیستمی، پاک می‌شود.

 

7- در سایر شهرهای کشور که هنوز سامانه اینترنتی درخواست مجوز ندارند، گرفتن مجوز تردد فقط از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری‌ها امکان‌پذیر است.

 

شرایط جدید گرفتن مجوز تردد از فرمانداری

شهریور 1400: آقای قربانی (مشاور و مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران) خبر داده که لیست گروه‌های مجاز که می‌توانند برگه درخواست تردد بین استانی را از فرمانداری‌ها دریافت کنند، توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده است. به همین دلیل نیز فرمانداری‌ها از تاریخ 17 شهریورماه، امکان صدور مجوز تردد فقط برای 6 گروه زیر وجود دارد:

 

افراد شاغل در بنگاه‌های تجاری، تولیدی، صنعتی و کشاورزی.

کادر بهداشت و درمان.

دانشجویانی که در استان غیرمحل سکونت‌شان، تحصیل می‌کنند.

دانش‌آموزانی که آزمون یا امتحان آنها در خارج از محل سکونت‌شان است.

افرادی که اقوام درجه یک یا دو آنها فوت شده باشد.

افرادی که دارای نوبت پزشکی در سایر شهرها هستند.

آقای قربانی همچنین تاکید کرده شهروندانی که در شش گروه فوق نیستند، به هیچ وجه به فرمانداری‌ها مراجعه نکنند چراکه مجوز تردد خودرویی برای آنها صادر نمی‌شود.

 

تسهیل تردد برای واکسینه‌ها

شهریور 1400: آقای عین‌اللهی، وزیر جدید بهداشت در دولت سیزدهم، خبر داده که به زودی تغییراتی در محدودیت تردد بین استانی و وضعیت سفرها رخ خواهد داد. وی با اشاره به پایان واکسیناسیون سراسری در بهمن‌ماه 1400 همچنین گفته که در آینده، برای افرادی که واکسینه شده‌اند تسهیلاتی درنظر گرفته می‌شود تا امکان خدمات مختلف در بانک‌ها، هتل‌ها و دریافت بلیت هواپیما، اتوبوس و ... برای آنها وجود داشته باشد.

 

محدودیت تردد خودروها در جاده چالوس

مرداد 1400: مسدودسازی جاده چالوس، بدلیل محدودیت‌های تردد کرونایی نیست بلکه برای اصلاح جاده و ایمن‌سازی آن است. سرهنگ شیرانی (رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور) خبر داده که طرح مسدودسازی جاده چالوس از روز یکشنبه 24 مردادماه آغاز شده و تا روز شنبه 20 شهریورماه نیز ادامه دارد.

 

در این طرح، تردد خودروها در جاده چالوس در محدوده کندوان، در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته و از ساعت 8 صبح لغایت 5 بعدازظهر ممنوع است. بنابراین تردد خودروها از محورهای جایگزین هراز و فیروزکوه انجام می‌شود.

 

محدودیت تردد کامیون‌ها در ایام محرم

مرداد 1400: سردار حمیدی (رئیس پلیس راهور تهران) درباره تغییر ساعت محدودیت‌ تردد شبانه در ایام محرم گفته که تاکنون، ابلاغیه‌ای در این مورد از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا صادر نشده است.

 

سردار حمیدی همچنین تاکید کرده است که در ایام دهه اول محرم، تردد شبانه کامیون‌ها و انواع وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر که قبلا از ساعت 22 الی 5 صبح بود، در این ایام به ساعت 30 دقیقه بامداد الی 6:30 صبح، تغییر یافته است.

 

تردد در شهرهای شمالی ممنوع است

اردیبهشت 1400: تردد خودروها همچنان به شهرهای قرمز و نارنجی، ممنوع است. سردار حسینی (جانشین رئیس پلیس راهور) با اعلام این خبر در تاریخ 30 اردیبهشت‌ماه، گفته که براساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت، هم‌اکنون 3 شهر قرمز و 262 شهر نارنجی داریم که رفت‌وآمد خودروها در تمام آنها ممنوع بوده و با جریمه همراه است.

 

سردار حسینی همچنین درباره نحوه تردد خودروها به شمال کشور نیز گفته که پلیس راهور، استان‌های مازندران، گیلان و گلستان را بصورت یکپارچه می‌بیند و تا زمانیکه وضعیت کرونایی همه آنها زرد نشود، سفر به هرکدام از این استان‌ها، ممنوع خواهد بود.

 

انجام تست کرونا در خودروها امکانپذیر شد

فروردین 1400: برای نخستین‌بار در کشورمان، انجام تست کرونا در خودرو، از تاریخ 29 فروردین 1400 و در دانشگاه شهید بهشتی تهران شروع شده است. شرایط انجام تست کرونا (PCR) در خودرو، به شرح زیر است:

 

1- یک روز قبل از مراجعه، به سایت اینترنتی tehrantest.com بروید و شماره پلاک خودرو به همراه شماره موبایل، اطلاعات خود و سایر متقاضیان همراه‌تان را در این سایت، ثبت کنید.

 

2- در روز و ساعتی که انتخاب کرده‌اید، با خودروی شخصی‌تان و از ورودی درکه (تهران، اوین، میدان شهریاری، به سمت درکه)، وارد دانشگاه شهید بهشتی شوید. سپس مسیر مشخص شده را طی کنید تا به محل انجام تست کرونا برسید.

 

3- در زمان انجام تست کرونا، نیازی به پیاده‌شدن از خودرو ندارید و کارشناسان در کمتر از یک دقیقه، نمونه‌گیری را انجام می‌دهند.

 

4- هزینه انجام تست کرونا، قبل از نمونه‌گیری پرداخت می‌شود.

 

5- نتیجه نهایی تست، در سریع‌ترین زمان ممکن و بصورت پیامکی، به متقاضیان اعلام می‌شود. ضمن اینکه از طریق سایت «تهران تست» نیز مشاهده نتیجه تست، امکان‌پذیر است.

 

تردد خودرو بین تهران و البرز آزاد است

فروردین 1400: سردار هادیانفر (رئیس پلیس راهور) درباره تردد خودروها در استان تهران و البرز گفته که با توجه به مجاورت این دو استان و همچنین باتوجه به اینکه شهروندان زیادی محل سکونت‌ و محل کارشان در این دو استان است، لذا تردد خودروهای پلاک تهران در استان البرز و همچنین تردد خودروهای البرز در استان تهران، بلامانع بوده و مشمول جریمه رانندگی نمی‌شود.

 

جریمه تردد خودرو را فورا پرداخت نکنید!

اسفند 99 | سردار هادیانفر (رئیس پلیس راهور ناجا) ضمن اشاره به ادامه ممنوعیت تردد شبانه در همه شهرهای آبی، زرد، نارنجی و قرمز از ساعت 9 شب تا 3 صبح، گفته که تردد خودروها در شهرهای نارنجی و قرمز همچنان ممنوع است لذا شهروندان باید از کمربندی شهرها عبور کنند. در شهرهایی که فاقد کمربندی هستند نیز از مسیرهای مشخص شده توسط پلیس راهور، امکان تردد خودروها وجود دارد.

 

سردار هادیانفر درباره جریمه کرونایی خودروها نیز مجددا یادآوری کرده که ارسال اولین پیامک جریمه، به معنی قطعی‌شدن جریمه نبوده و قابل پرداخت نیست و در همان متن جریمه هم ذکر شده که طی 72 ساعت توسط پلیس راهور، بررسی می‌شود. اما اگر پیامک جریمه دوم برای شهروندان ارسال شده باشد، به این معنی است که جریمه ثبت نهایی شده و باید آنرا پرداخت کنند.

 

سامانه ثبت نام اینترنتی تردد خودرو تهران چیست؟

به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، از تاریخ 16 دی 1399، سامانه ثبت نام آنلاین برای ثبت مجوز تردد بین شهری راه‌اندازی شده است. جهت درخواست صدرو مجوز تردد بین شهری، کافی است به سامانه اینترنتی ثبت تردد آنلاین تحت نظارت وزارت کشور، به نشانی زیر مراجعه کنید:

 

»» سامانه اینترنتی مجوز تردد تهران ««

 

البته بدلیل حجم بالای مراجعات، ممکن است در ساعاتی از روز، این سایت در دسترس نباشد، لذا در صورت مشاهده «پیغام خطا» صبور باشید! و در زمان دیگری دوباره به این سایت، مراجعه کنید.

 

همچنین با اعلام فرمانداری کرج، سامانه مجوز الکترونیکی تردد بین شهری ویژه شهروندان کرج، از تاریخ 24 دی 99، به نشانی اینترنتی زیر، راه‌اندازی شده است:

 

»» سامانه اینترنتی مجوز تردد کرج ««

 

طبق اعلام فرمانداری کرج، صدور مجوز تردد بین شهری، فقط برای موارد زیر، امکان‌پذیر است:

 

افرادی که محل سکونت و محل کارشان در دو شهر مختلف باشد،

افرادی که فوریت‌های پزشکی و درمانی داشته باشند،

افرادی که فوریت‌های مرتبط با امور قضایی داشته باشند،

افرادی که یکی از بستگان درجه یک آنها فوت شده باشد.

گفتنی است بعد از راه‌اندازی سامانه مجوز تردد ویژه تهران، سامانه مجوز تردد کرج دومین سامانه‌ اینترنتی است که برای ثبت نام تردد بین شهری، ایجاد شده است.

 

زمان ثبت نام درخواست تردد تهران چیست؟

شهروندان تهرانی همه روز از ساعت 14 الی 18 می‌توانند برای درخواست مجوز تردد بین شهری، به سایت ثبت درخواست تردد فرمانداری تهران مراجعه کنند.

 

ثبت نام تردد خودرو در تهران چگونه است؟

برای ثبت درخواست مجوز تردد، ابتدا باید وارد سامانه اینترنتی فرمانداری تهران شوید. بنابراین اگر تاکنون در این سامانه ثبت نام نکرده‌اید، باید از قسمت ایجاد حساب کاربری، ابتدا در این سایت، ثبت نام کنید.

 

در تصویر زیر، اطلاعات لازم جهت ثبت نام در سامانه وزارت کشور را مشاهده می‌کنید. توجه داشته باشید که «رمز عبور» را باید در هر دو باکس (مشخص شده در تصویر زیر) وارد کنید.